گزارشاتگزارشات فصلی

گزارش اختصاصی فاندبیس از عملکرد فصل بهار تمامی صندوق‌های سرمایه گذاری در یک نگاه

🔥 گزارش اختصاصی فاندبیس از عملکرد فصل بهار تمامی صندوق‌های سرمایه گذاری در یک نگاه

صندوق‌های درآمدثابت برنده بهار خزان‌گونه بازارها!

1️⃣صندوق ارزش مسکن رتبه نخست
2️⃣صندوق مختلط گارانتی در رتبه دوم
3️⃣صندوق بخشی آذرین در جایگاه سوم

در حالیکه اکثر فعالان بازار امید به بازدهی صندوق‌های طلا و اهرمی و سهامی داشتند ۳ صندوق از ۳ دسته کاملا متفاوت رتبه‌های نخست را بدست آوردند که این موضوع اهمیت و ضرورت تنوع بخشی بین دسته‌های مختلف صندوق‌ها در سبد سرمایه‌گذاران را نشان می‌دهد.
درس‌های بسیار مهم از گزارش بازدهی بهار صندوق‌ها:

در صندوق‌های طلا بیشترین بازده به زر تعلق دارد که ابتدای سال کمترین حباب قیمتی را داشت کمترین بازده هم برای گنج است که اتفاقا بیشترین حباب قیمتی را در ابتدای سال داشت.

صندوق گارانتی که از ۲ ماه پیش در کانال در مورد آن صحبت کردیم و اشاره کردیم که وجود صندوق‌های مختلط در سبد بسیار راهگشا خواهد بود رتبه دوم در کل بازار را بدست آورد.

صندوق‌های سهامی طیف وسیع بازدهی از ۲۵- درصد تا ۰ درصد را ثبت کردند. بنابراین بررسی دقیق صندوق‌های سهامی عادی بسیار کمک کننده خواهد بود و عملکرد این صندوق‌ها بنابر مهارت مدیر صندوق متفاوت است.

صندوق‌های بخشی که در بازار نوپا هستند هم طیف گسترده‌ای از بازدهی را داشتند. آذرین با ۱۰٪ بازدهی مثبت در یک سمت و خودران با ۲۰-٪ بازدهی در سمت دیگر این طیف هستند.

اهرمی‌ها با توجه به افت محسوس بازار با توجه به اثر اهرمی افت بیشتر از سایر صندوق‌ها را تجربه کردند که انتظار دیگری هم نمیشد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا